Khasiat Rumpai Laut


Wednesday 27 March 2013


Pengalaman ku bersama si Rumpai Laut 

Ramai tertanya apakah kesan penggunaan rumpai laut. Saya bukanlah pakar diet atau kecantikan...saya sama seperti anda sebagai pengguna. Saya ingin berkongsi pengalaman saya dan beberapa pelanggan saya yang telah menggunakan rumpai laut. 


Ketika hari pertama saya menggunakan rumpai laut purple yang direndam dan direbus.Hasil rebusan yang menjadi jelly telah saya sapukan di tumit kaki saya yang pecah.Maklumlah bila usia dah 30an ni kollagen makin kurang..semua kulit-kulit semakin kering tambahan pulak siang malam duduk dalam aircond.Saya dengan gigih menyapu tiap malam sebab suami dah komplen kaki dah macam tar jalan.Akhirnya merekah di tumit kaki saya beransur hilang dan kembali seperti biasa.

Saya mulakan research dan cuba untuk makan pula.Saya makan yang purple juga. Mula-mula makan rasa dahaga, mengantuk dan kencing berbau busuk.Saya jadi takut nak makan tetapi memikir dah seperiuk saya masak terpaksa saya teruskan nanti En hubby kata saya ni suka hangat-hangat chicken shit .Saya minum banyak pula air dan hasilnya perut terasa kempis tapi bukan kurus ya..Saya makin bertenaga dan tiada lagi gatal-gatal dikulit.

Saya masih menyusukan anak saya Zara yang berusia 5 bulan..saya perasan yang kulit anak saya tidak lagi berkudis apabila kena gigitan nyamuk..Saya sapukan juga di tempat-tempat yang menjadi merah akibat kurap susu kata org tua..dan hasilnya kulit anak saya semakin ok. Pada pendapat peribadi saya, rumpai yang dimakan tanpa campuran dadih atau bahan-bahan lain lebih cepat berkesan dari yang telah dimasak dan diubah bentuk dalam minuman atau makanan.Juga perlu minum banyak air bagi mengimbangi proses nyahtoksin yang berlaku.


                           Rumpai yang dibuat dadih strawberi oleh rakan saya.

                Dalam bentuk jelly seeloknya makan terus sahaja dengan air suam..ada berani


0 comments:

Post a Comment